Verižna reakcija sprememb iz leta 2021 se bo nadaljevala v letu 2022. Naučili smo se pričakovati spremembe in jih sprejemati. Strokovnjaki v vseh panogah iščejo boljša orodja in organizacijo delovnih prostorov, ki podpirajo agilnost, krepijo posameznika in zagotavljajo dobro uporabniško izkušnjo pri komunikaciji.
Za boljše razumevanje zahtev prihajajočega leta so se pri Poly oprli na spoznanja svojih ključnih strokovnjakov na globalni ravni: Carl Wiese, izvršni podpredsednik in glavni prihodkovni direktor podjetja Poly za celotno podjetje; David Danto, direktor UC Strategy and Research za Severno Ameriko; Pierre-Jean Châlon, višji podpredsednik za Azijo in Pacifik; in Paul Clark, višji podpredsednik za regijo EMEA.
Trend 1: Hibridno delo ostaja dobra rešitev
Pandemija je morda pospešila prehod na hibridno delo in delo na daljavo, vendar je uspeh v tem modelu dela napovedal nova pričakovanja. Clark pojasnjuje: "Delavci, ki uživajo v prednostih hibridnega in prilagodljivega dela, se ne želijo vrniti v podjetniško življenje za polni delovni čas. Raziskava podjetja Poly je pokazala, da 80 % zaposlenih v Evropi in na Bližnjem vzhodu raje nekaj dni dela od doma. Ob okrevanju gospodarstva si strokovnjaki želijo več možnosti izbire, kako in kje bodo delali." Delo je zdaj tisto, kar počnete, ni pomembno, kje ga opravljate.
"Eden ključnih vidikov hibridnega dela je, da lahko zaposleni sami presodijo, kje morajo biti v danem trenutku," je dejal Danto. Clark dodatno pojasnjuje: "Izbira je izenačevalec in katalizator za enostavno, smiselno in produktivno sodelovanje. Predstavlja odlično priložnost za kadrovsko službo, IT, upravljanje objektov in širšega podjetja, da se bolje prilagodijo temu, kar si zaposleni želijo pri svoji delovni izkušnji." Nadaljuje: "Zaposleni niso več sredstvo, ki ga je treba upravljati, temveč so postali stranke; vedo, kaj želijo, zakaj, kdaj in kako - in to vam bodo povedali. Če jih ignorirate, bodo šli drugam!"
V letu 2022 je trend, imenovan "velika resignacija", že zajel delovno silo. Številni strokovnjaki odhajajo skozi vrata v želji po boljših priložnostih. "Raziskave kažejo, da bi več kot 40 % zaposlenih dejavno iskalo drugo delovno mesto, če jim delodajalec ne bi ponudil hibridnega dela," je dejal Clark. Povpraševanje po prožnem delu je očitno in podjetja se morajo hitro prilagoditi tem novim pričakovanjem, če želijo privabiti in obdržati najboljše kadre. To ne pomeni le prilagajanja tradicionalnih delovnih modelov, temveč tudi premagovanje izzivov, ki jih poznamo pri delu od doma, vključno z utrujenostjo zaradi videoposnetkov, izolacijo in težavami pri usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja. Wiese napoveduje: "Podjetja, ki se bodo potrudila in ponudila delovne prostore in tehnologijo, ki spodbujajo občutek dobrega počutja in pripadnosti, tako v pisarni kot doma, bodo imela prednost pri privabljanju in ohranjanju najboljših kadrov."
Châlon dodatno pojasnjuje, kako ta sprememba že vpliva na trg dela: "Vse več je delovnih mest, kjer je delo na daljavo navedeno kot ključni pogoj. Leta 2022 bo približno tretjina prostih delovnih mest vključevala delo, ki ga je mogoče opravljati na daljavo, večinoma za strokovnjake, menedžerje, vodstvene delavce in tehnike. Poleg tega vse več iskalcev zaposlitve v azijsko-pacifiški regiji išče delovna mesta z delom na daljavo zaradi zdravstvenih tveganj, povezanih z delom v pisarni." Čeprav je zažetek pandemije že krepko za nami, sta zdravje in varnost še naprej glavna skrb, saj se okolje spreminja - zlasti za iskalce zaposlitve. Predvidevamo lahko, da bo tako ostalo tudi v 2022.
Trend 2: Pisarna kot središče za sodelovanje
Ker strokovnjaki prevzemajo nadzor nad tem, kdaj so v pisarni in zakaj, bo manj ljudi redno v pisarni in bodo prostor uporabljali drugače, kar bo podjetja spodbudilo k prestrukturiranju pisarn. "Pisarne ne bodo več fizični prostori z določenimi, individualnimi mesti," je dejal Clark. "Prihodnja delovna mesta bodo ekosistemi prostorov in sob, ki bodo ustrezali delovnim navadam ali potrebam različnih osebnosti." Châlon se s tem strinja in pojasnjuje: "Pisarna postane središče sodelovanja, ki služi kot prostor, kjer ekipe v manjših skupinah iščejo nove ideje (brain storming), gostijo sestanke s strankami, praznujejo mejnike in delajo na skupnih projektih. Strokovnjaki bodo potrebovali prostore, namenjene posebnim namenom, vključno s "hot-deskingom" (delovna mesta, ki niso fiksna), konferenčnimi sobami, opremljenimi z videokonferenčnimi sistemi, ki so enostavni za uporabo, ter boljšimi kamerami in monitorji za hitre videokonference."
Po Clarkovem mnenju bo ta trend "privedel do pomembnih sprememb v arhitekturi, nepremičninah, oblikovanju prostorov in naložbah v naprave in tehnologije za sodelovanje v prihodnjih pisarniških stavbah, saj se bodo vse te discipline srečale, da bi zagotovile najboljšo možno delovno izkušnjo". Za mnoga podjetja to pomeni zmanjšanje pisarniških prostorov s podnajemom z uporabo modela "core and flex" ali popolno zmanjšanje ogljičnega odtisa s skoraj 100% delom na daljavo. "V Singapurju bi lahko najemniki pisarn v osrednjih poslovnih okrožjih v naslednjih treh letih zmanjšali svoj ogljični odtis za 10 do 20 %," je dejal Châlon. Ker v tem vidi potencialno priložnost za zmanjšanje stroškov, ki ustreza tudi zahtevam sodobne delovne sile, se bo ta trend verjetno nadaljeval tudi leta 2022.
Trend 3: enakost pri delu je prednostna naloga
Prilagodljivo delo ponuja številne priložnosti, vendar predstavlja tudi nov izziv: izpolnjevanje načela pravičnosti. Za resničen uspeh bodo morali poslovni voditelji oblikovati strategije in naložbe na delovnem mestu, ki bodo zagotavljale pravično delovno izkušnjo za vse, ne glede na lokacijo delovnega mesta. Ključno je, da v vsakem primeru zagotovijo optimalno sodelovanje in produktivnost. Châlon svetuje: "Zanesljiva komunikacija je ključnega pomena za prejmanje enake informacije ob istem času vsem prejemnikom. Pomembno je tudi preprečevanje nenamerne prikrajšanosti tistih, ki niso npr. fizično prisotni v konferenčni sobi."
Châlon dodaja: "Potreba po reševanju neuravnoteženih izkušenj za tiste, ki so v pisarni in zunaj nje, je resnična. Čeprav se vsi zavedamo, s kakšnimi motnjami se spopadajo delavci na daljavo, se tudi zaposleni v pisarnah soočajo s svojimi izzivi. Morda imajo omejen dostop do tihih sob za video sestanke ali slušalk in mikrofonov z odpravljanjem šumov za spremljanje sestankov z njihove delovne mize. Veliko sejnih sob ima le eno video kamero in mikrofon, ki se ne moreta zajemati celotnega omizja, zato delavci na daljavo težko razberejo, kdo govori ali kakšne nianse pri govorici telesa ima razprava." Danto trdi: "Danes so na voljo videokonferenčni sistemi za sobe, ki so dovolj pametni, da vedno prikažejo pravi kader (oz. osebo ali skupino), in znajo uporabljati programske platforme, ki vsaki osebi na sestanku, oddaljeni ali v prostoru, ponujajo isto uporabniško izkušnjo. Pričakujemo lahko, da bo leta 2022 na trgu vse več naprav s funkcionalnostmi, ki nam bodo ponujale popolno komunikacijsko enakopravnost v videokonferenčnih klicih."
Trend 4: Video je superjunak
Naložbe v tehnologijo bodo presegle golo uvajanje rešitev in se osredotočile na orodja, ki izboljšujejo izkušnjo zaposlenih. Ljudje pričakujejo enostavno uporabo, zanesljivo tehnologijo, ki zmanjšuje motnje in zagotavlja, da bodo videti in slišati odlično. Zato Châlon napoveduje: "Številne organizacije in sektorji bodo sprejeli brezkompromisne odločitve in zagotovili najkakovostnejše video rešitve, ki podpirajo visoko raven produktivnosti, zanesljivosti in kakovosti za stranke."
To pomeni, da naprave, ki so na začetku pandemije na hitro zapolnile komunikacijsko vrzel, niso več primerne. Podjetja morajo strokovnjake (svoje zaposlene) opremiti z orodji, ki krepijo posameznika in podpirajo trajnostne poslovne prakse. "Zaradi tega se bo povečalo povpraševanje po profesionalnih tehnoloških orodjih in orodjih za sodelovanje, ki poenostavljajo uporabniško izkušnjo ter posledično izboljšujejo produktivnost in sodelovanje," je dejal Châlon.
Videokonferenčni sistemi kot orodje za sodelovanje odpirajo nove priložnosti za sodelovanje po vsem svetu. V zadnjih dveh letih so večkratno izboljšali izkušnjo sodelovanja, kar se bo nadaljevalo tudi v letu 2022. Clark navaja: "Uspešno sodelovanje je ključno za zadovoljno delovno silo, saj je povezava med dobrim počutjem zaposlenih in poslovno uspešnostjo jasno dokumentirana," in opozarja: "Organizacije, ki leta 2022 ne bodo podpirale uporabe prožnih delovnih mest, bodo težko vzpostavile kulturo dobrega sodelovanja." Wiese se strinja in pojasnjuje: "Tisti, ki ne načrtujejo video sodelovanja, bodo doživeli izgubo produktivnosti zaposlenih in manjše splošno zadovoljstvo." Videokonferenčne rešitve profesionalne kakovosti bodo ključnega pomena za delovno silo leta 2022.
Châlon poudarja, da niso le strokovnjaki v podjetjih tisti, ki potrebujejo orodja za izboljšano vsakodnevno delo in prilagojene poslovne prakse. Strokovnjaki v državni upravi ter na področju nepremičnin, izobraževanja in medicine so še posebej željni rešitev, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo njihovih končnih kupcev. Châlon navaja: "Razmah telemedicine, razcvet elektronskega poslovanja, digitalnega bančništva, hibridnih klicnih centrov in še več bodo poganjali prav fleksibilni delavci." Zato bodo potrebovali orodja, ki podpirajo produktivnost in neprekinjeno poslovanje. Videli smo že veliko organizacij iz teh sektorjev, ki so revolucionarno spremenile svoj način dela in izboljšale svoje storitve z rešitvami podjetja Poly. Zato pri Poly pričakujejo, da jim bo sledilo še več organizacij.
Trend 5: Domače pisarne se povečujejo
Zaradi stalnega trenda ohranjanja, celo povečevanja oddaljenega in hibridnega dela se bo število domačih pisarn še povečalo. Danto pojasnjuje: "Rešitve za domače pisarne se bodo morale izboljšati. Vgrajena kamera in komplet potrošniških slušalk dolgoročno ne bosta več ustrezala. Način, kako se bodo z znanjem oboroženi delavci profesionalno predstavili strankam in sodelavcem, bo bistveno vplival na to, kako jih bodo dojemali in kako uspešni bodo." Zdaj, ko bodo hibridne in oddaljene možnosti dela ostale, bodo delavci postali bolj zainteresirani za naložbe v svojo domačo pisarno. Da bi zagotovili, da je njihov nekoč začasni delovni prostor optimiziran za strokovno in trajnostno delo, bodo strokovnjaki njihove prostore opremili z vrhunsko tehnologijo.
Tudi sodelavci v pisarni morajo imeti možnost enostavnega premikanja med domačim in pisarniškim okoljem. Zato Châlon zatrjuje: "Bistveno je, da lahko sodelavci v konferenčni oz. sejni sobi uporabljajo enako infrastrukturo kot v domači pisarni. Širina, ki jo na primer prinaša Polyjev portfelj izdelkov, podjetjem in njihovim zaposlenim že omogoča svobodo in prilagodljivost." Podjetja, ki bodo svoje zaposlene opremila s potrebnimi orodji in ustvarila enakovredno uporabniško oz. delovno izkušnjo, bodo zmagala tako doma, kot v pisarni podjetja.